Friday, July 17, 2009

BuKu




Terdapat pelbagai jenis buku yang tersedia untuk pelajar. Macam-macam kategori.

  • Kamus meliputi kamus English, Arab, DwiBahasa. Ini memudahkan pelajar untuk menjalankan kerja yang melibatkan pencarian.
  • Buku Rujukan. Turut tersedia bagi para pelajar yang ingin belajar. Samaada persendirian mahupun bersama guru. Pelajar dapat membuat rujukan. Pelbagai subject dan pelbagai jenis samada Sasbadi, Total, Longman dan lain-lain lagi.
  • Cerita penyiasatan. Selain menyediakan buku-buku ilmiah, perpustakaan SMK DRI turut tersedia dengan buku penyiasatan. Buku-buku ini dapat memupuk minat para pelajar dan menjadikan pelajar-pelajar berfikiran kreatif untuk menyelesaikan. Nilai yang dapat diambil oleh pelajar juga banyak antaranya, berusaha untuk mendapatkan sesuatu.
  • Cerita remaja. Tanpa cerita remaja, berkemungkinan pelajar juga tidak berminat untuk membaca. cerita remaja ini termasuklah cerita cinta, dan dapat membentuk pelajar supaya menjadi lebih matang.
  • English Book. Dapat menambahkan lagi " Vocabulary " pelajar. Ini dapat memantapkan lagi pelajar dalam bahasa inggeris dan dapat memupuk minat untuk lebih mendalami bahasa inggeris.
  • Novel. Selain pelajar, guru-guru dan kakitangan juga boleh meminjam. Novel adalah salah satu daripada sumber yang menjadikan kebanyakkan pelajar lebih berminat untuk membaca.
  • Bahagian agama. Kita, sebagai umat Islam perlulah sentiasa mengamal dan melakukan perkara baik. Jika para pelajar mempunyai masalah tentang agama dan ingin mengetahui lebih lanjut, para pelajar boleh mendapati buku-buku agama di perpustakaan.






( Kamus )





( Buku Rujukan )





( Cerita Penyiasatan )





( Cerita Remaja )





( English Book )





( Novel )





( Bahagian Agama )

No comments:

Post a Comment

book Pictures, Images and Photos book Pictures, Images and Photos